Ежегоден иновационен лагер в НПГ

Ежегодният иновационен лагер в НПГ “Димитър Талев” и тази година даде актуални предприемачески идеи, свързани с темата КОВИД-19. 

Ежегодният иновационен лагер, осъществяван съвместно с Джуниър Ачийвмънт в Седмицата на предприемачеството, тази година се проведе в тематичната рамка на световната тема – КОВИД- 19.  Предизвикателството за участниците в състезателния формат бе, като имат предвид пандемичната обстановка, ежедневието на работа и учене от вкъщи, да анализират предимствата и недостатъците на престоя в дома и да помислят предприемчиво какво могат да създадат или стартират от вкъщи. Задачата за младите предприемачи  бе, като работят само от вкъщи,  да създадат продукт или услуга, която  е иновативна и  създава добавена стойност за хората. Учениците от професионално направление „Икономика и туризъм“ се впуснаха в предизвикателството с желание и хъс, спазвайки всички противоепидемологични мерки. Прилагайки принципа на „учене чрез правене”, те развиха своите умения за междуличностна комуникация и решаване на проблеми, усвоиха умения за работа под напрежение и в много кратки срокове.

Участниците бяха разделени в пет отбора, непосредствено преди старта на събитието, а учители ментори, професионалисти в предприемаческото мислене от НПГ „Димитър Талев“, подпомагаха работата им. В края на деня всеки екип презентира пред жури своята идея. След дълго събеседване журито в състав: Галена Велева- председател на Обществения съвет при НПГ, Мария Георгиева – директор на Неврокопската професионална гимназия , Васил Араткъков – помощник – директор  – класираха идеите.

Фаворит  в представените проектни задачи бе отбор „3D – Карантина без притеснение“, представляван от Димитър Гърков /11а/, Димитър Камишев /11а/ и Димитър Москов /11б/, който се фокусира върху услуга на локално ниво. Отборът представи сайт за поръчки на хранителни продукти, лекарства, гозби и др., предназначен за  местното население, което е под карантина. Идеята на отбора предвижда и възможността за дарение на част от печалбата в подкрепа на лекарите, борещи се на първа линия с коронавируса. Ментор на отбора бе г-жа Мариана Керезиева.

Екипът, заел второто място, бе в състав Гергана Бисерова /10а/, Елис Пачеджиева /11е/ и Фитие Краболи /11е/ с ментор г-жа Дафина Петакова.  Идеята на отбора е Click and get – платформа, чрез която с „един клик“ да се достигне до голямо разнообразие на продукти и услуги.

Третото място бе за отбор „Online аптека“, в състав Теодор Въжаров /10б/, Анна Бакърова /10б/ и Джесика Кьойбашиева /11е/, чиято идея бе свързана с доставка на медикаменти по домовете, включващи и групи от обществото, пряко засегнати от бързо разпространяващия се вирус. Ментор на отбора бе д-р Георги Четрафилов.

Всички участници получиха сертификати за участие, а отличилите се с призови места – и  символични награди. Тази година публиката също избра „свой любимец“. Това бе отборът „3D”. Идеите на младите предприемачи са абсолютно приложими в реални ситуации и могат да бъдат осъществени в близко бъдеще.

Иновационният лагер в НПГ „Д. Талев“ за поредна година доказа своята актуалност и бе прекрасна илюстрация на реципрочността, която съществува между професионалните компетентности, придобивани в училище и действителността, в която живеем, и която можем да променяме чрез знания и умения.

Видео материал от събитието, можете да видите ТУК

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.